2011. május 29., vasárnap

Epres tiramisu

.

Amikor a szeretet nem győz le mindent, akkor a házi sütik következnek.

(ismeretlen) 




Gondolom nagy újdonságot nem közlök a recepttel, de ha má' megcsináltam... :) A recept egyébként itt található. Annyi módosulás történt, hogy 35 dkg epret összeturmixoltam 4 kicsit púpos evőkanál porcukorral (ízlés szerint, kóstoljuk mert ízlés- és eperfanyarságfüggő), elkevertem benne 2 cent gyümölcspálinkát, és ebbe a finom eperszószba mártogattam a piskótákat. Az epres piskótaréteget még kissé meg is locsolgattam az eperszósszal, mert ezt nem veszi fel olyan könnyen a piskóta, mint a folyékonyabb kávét.

Tulajdonképpen még a turmixgépet sem kéne elővenni, villával vagy krumlplinyomóval is összetörhetjük a gyümölcsöt a cukorral, pálinkával/likőrrel. 
A többi ugyanaz. Illetve féladagot csináltam krémből, 1 mascarponével, 2 tojással és 1 nagy dobozos 20%-os  Zott tejföl 3/4-e került még bele (baromi jó sűrű), mert csak 1 tégely krémsajtom volt, szóval ez olyan 3/4 adag inkább krémből.
Eperszemekkel kellett volna a tetejét díszíteni, de összesen ennyi eprem volt most itthon. Mennyei manna. :)

Tipp: Málnával, meggyel, sárgabarackkal, szederrel, naranccsal, citrommal, kiwivel, sárgadinnyével, ribizlivel is fantasztikus lehet! Illetve ha valaki tart a nyes tojástól, egyszerűen csak felvert tejszínhabbal lazítsa a mascarponét. Úgy is nagyon finom. Vagy gőz fölött verje fel mind a sárgáját, mind a fehérjét.

Citromos változat egy nagy tálhoz:
a mártogatóhoz:
3 citrom leve,
3 citrom reszelt héja,
25 dkg porcukor,
3 cl gyümölcspálinka,
csipet só.
A krémhez:
50 dkg mascarpone,
4 tojás,
2 dl tejszín,
15 dkg porcukor,
csipet só, +
olasz piskóta.

Egy mélytányérba reszeljük 3 lédús citrom héját, majd kifacsarjuk a levüket is. Elkeverjük teljes oldódásig a porcukorral, a csipet sóval és a pálinkával. 
A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját habosra kikeverjük a porcukorral, aztán hozzákeverjük a mascarponét. A fehérjéket csipet sóval jó kemény habbá verjük. Felverjük a tejszínt is jó kemény habbá.
A mascarponés sárgájához keverjük először a tojásfehérjét óvatosan, majd ugyanilyen óvatosan a tejszínhabot is.
A piskótákat belemártogatjuk a cukros citromlébe, és kicsit meg is locsoljuk őket. Erre jön egy réteg krém, erre megint mártogatott és belocsolt piskótaréteg, krém, stb... Amíg tart. A tetejét reszelt citromhéjjal, citromkarikákkal, valamilyen zöldfűszerrel díszítjük: mentával, citromfűvel vagy bazsalikommal.
Abbahagyhatatlanul finom. :)

11 megjegyzés:

Edó írta...

Jaj nekem,nagyon szeretem!:)

duende írta...

Edó, és ha tudnád milyen finomra sikeredett.... Isteni. :))

Ági, aki főz írta...

Házi süti minden felett :-)

erős ildikó írta...

Ez az idézet nagyon ott van, tetszik! A süteményed meg olyan kívánatos, hogy tutira mindenkit legyőz...

Bianka írta...

Gyönyörűséges

Anikó írta...

Képzeld én is epreset készítettem a hétvégén, de befőttel, a piskótákat a befőttlével locsolgatva, nagyon fini úgy is.
A tiéd ezzel a friss eperrel csodálatosan néz ki, mi olyan gyorsan megettük, hogy kis személyes adagot nem is tudtam fényképezni, mert mire felocsúdtam, elfogyott.
Málnával is szuper lehet, engem még a mag sem zavarna, majd el is készítem:-))))

duende írta...

Ági: :))

Szia Napmátka! :) Meghiszem azt! :) Télleg isteni jóra sikeredett. Az idézet szerintem is nagyon aranyos. :))


Köszönöm szépen Bianka!


Anikó: ami epres, rossz nem lehet! :) Biztosan úgy is nagyon tuti, egyébként nagy befőttimádó vagyok.
Na nálam csak azért van fotó, mert ahogy összeraktam, egyből kattintottam párat.... Meg dupla nagy adagot csináltam, de mára már csak egy kevéske maradt.

Andrea írta...

A tojás sárgájával mit kell tenni ebben a verzióban?

duende írta...

Andrea: ugyan azt, mint a tiramisunál: jó habosra kikevered robotgéppel fehéredésig. Aztán hozzákevered amascarponét (és a tejfölt ha dúsítani akarod), majd óvatosan egy fakanállal vagy lapátkanállal a jól felvert tojásfehérjehabot is.

A receptleírást a belinkelt tiramisu receptnél egyébként megtalálod. Jó habverést! :)

Ágnes írta...

Csináltam ilyet én is, de natúr krémsajttal és tejszínes sajtkrémmel, tojás nélkül és még túrót tettem bele. Isteni:D
Ági

duende írta...

Kedves Ágnes!

Biztos vagyok benne hogy úgy is isteni finom volt! :) Nagyon örülök hogy ízlett! :)